torsdag 21 januari 2016

Vad har hon gjort med dig - du är ju blek som ett lakan...

... det var frågan jag fick av maken när jag kom hem från Lotta på Helhetens Hus för en stund sen. Tittade mig i spegeln och kunde konstatera att jag verkligen var kritvit i ansiktet. Sen om det berodde på kylan ute eller chocken är en annan femma


Chocken av att högerbenet känns på samma sätt som innan det gick åt h-vete med knät

Var som sagt hos Lotta idag. Lotta som jag i normalfallet går till regelbundet för en helt suverän idrottsmassage. Då, när jag är frisk och igång med träning och tävling för fullt. Den delen är inte så aktuell just nu... Har varit hos henne för att försöka få igång lymfsystemet, och därmed även cirkulatioenett par gånger efter operationen tidigare. Gav lte resultat även då men det är inte lätt att göra något när det gör så jäkla ont som det gjorde då.

Alltså - känslan idag!!! 45 minuters lymfdränagemassage har gjort underverk! Benet känns "som vanligt" - ingen konstig svullen, öm och ond känsla så som det varit senaste månaderna. Känns jättekonstigt! Visst känner jag av knät när jag går men ändå. Nu håller jag tummarna för att det ska få rejäl fart på systemet i den här gamla kroppastollen.


 För det har varit jobbiga dagar som varit. Den där jäkla svullnaden i knät ger inte med sig - trots att jag fortfarande håller mig borta från alla belastningsövningar. Frustrationen är rätt stor om jag säger så... Nu gäller det att njuta av att allt känns toppen just nu!


Vi har dessutom en helt fantastisk vinterdag idag! Rya Åsar till vänster på bilden är ett helt underbart, fantastiskt område att hoja på! Lovar att du kan få mjölksyran att verkligen spruta ur varenda por i kroppen om du vill! Åh, vad jag LÄNGTAR EFTER ATT FÅ HOJA IGEN!

Ps
Har bokat in ytterligare lymfdränagetider hos Lotta framöver. Nu jäklar ska det här lösa sig så jag kan komma igång och komma tillbaks dit jag ska vara i rehabandet


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar