onsdag 11 november 2015

Knäosteotomi - vad är det och varför det blev det alternativet för mig

Idag är det fem dagar sen jag äntligen fick min operation gjord. Hade tänkt  berätta lite om vad som hänt och hur det känns. Dagen börjar dock ta ut sin rätt lite så det får bli ett kort inlägg med lite mer info imorgon förhoppningsvis.

Tar dock lite kring vad som gjorts och varför. Hittade denna länk till en video som förklarar vad som gjorts och varför - utan att det är otäcka operationsscener. Tycker den var riktigt bra. Bortsett från denna knäosteotomi, eller High Tibial Osteotomi som det heter på lite mer medicinskt språk, så gjordes även en artroskopi där de rensade ut lite skräp som låg i leden.

Allt har gått bra och det ser ljust ut. Har en smärta från h-vetet emellanåt. Troligtvis för att jag drar ut på tiden mellan mina tabletter lite för mycket.

Allt känns dock helt fantastiskt! Äntligen kan jag börja se framåt igen! Det är så otroligt skönt!!

Robocop-Anki


En bild på ad som gjorts. Sågat av benet under knät, skapat en kil där de fyllt på med nån plastkil och konstgjord benmassa som ska bilda nytt hårt ben






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar