tisdag 3 november 2015

If you can dream it - you can do it

Dags att ta upp det här med bloggandet lite igen. Syftet med bloggen var att beskriva min väg tillbaks efter den kommande knäosteotomin och nu börjar det röra på sig lite. Dels kan det finnas andra som kanske kan få lite inspiration från mitt skrivande, dels kommer det vara ett stöd för mig själv i min väg tillbaks till hojandet och tävlandet. Att kunna gå tillbaks och se hur det var tidigare - om det nu inte går framåt så fort som jag vill och tror det ska göra - kan säkert vara nyttigt

Varför har jag då inte skrivit något på drygt 7 veckor? Jag har helt enkelt inte orkat med mig själv, eller rättare sagt knäeländet och främst känslan av att varje dag som gått har varit bortkastad ur ett rehabperspektiv. Vill komma igång och känna att det går framåt - och nu är det verkligen på G.

Pre-op
Var in till ortopeden för provtagning samt förberedelser inför operationen som ska ske på fredag. Allt det som vid mina tidigare operationer gjorts efter inläggning, plus lite till, gjordes idag. Kändes väldigt vettigt att ta det så här ett par dar i förväg. Det som gav mest var att få prata med narkosläkaren, Kommer få sova tungt under operationen. Hon har dessutom ordinerat smärtstillande och anti-illamående medikamenter inför, under och efter operationen. Operationen kommer ta 1,5 - 2 timmar och jag kommer troligtvis vara inlagd i 2 - 3 dagar. (Permis en stund på söndag eftermiddag har jag redan förvarnat dem om).

If you can dream it - you can do it

Pil på rätt ben så de opererar höger och inte vänster. Fick med mig pennan hem för att kunna fylla på med mer tusch om det behövs. Fick rita vad jag ville så jag funderar på att rita.... *trumvirvel* EN CYKEL
Även införskaffat Descutan för torsdagskvällen och fredagsmorgonens dusch.

The only way is up
Fick citatet som sitter på väggen av brorsan för några år sen. Den säger så mycket och han tyckte den "var min". Min dröm är helt klart att komma tillbaks fullt ut - och det ska jag göra. Och efter den dipp jag haft är det bara upp som gäller:

Kanske låter som jag deppat ihop totalt. Det har jag inte. Har njutit av våra underbara ungar med familj. Har avnjutit en fantastisk crosshelt i Stockholm - där mamma var med upp och maken körde otroligt bra utifrån hur den senaste tiden varit. Tror det är det bästa på många år för honom. Har dessutom haft det superbra på jobbet. Har bara inte haft ork att skriva eller ork att hålla mig på topp hela tiden.
Älskade underbara barnbarn!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar