måndag 21 september 2015

Opp och ner, ner och opp, grisen gal i granens topp och en mus i vårt hus svär...

Nu får det vara nog med dessa dippar som gör att jag tappar gnistan, glädjen, hoppet, viljan och motivationen!

Åkte på en rejäl smäll på förmiddagen idag. En smäll som det tog tid att inse att jag måste låta passera förbi; att jag måste fokusera på det som tar mig framåt, inte det som gör att jag gräver ner mig.

De ringde från ortopeden och meddelade att det tyvärr måste flytta mitt inbokade läkarbesök för att få en cortisonspruta. Från idag klockan 14:50 till den 9 oktober!!! Snacka om att luften gick ur. Trött var jag dessutom efter en vaken natt där vi hade hamnvakten = vaken hela natten. Körde dessutom hemåt strax efter fyra i morse för att hinna hem i tid - helt i onödan med andra ord.

Skulle få en cortisonspruta för att palla med tiden fram till operation. En operation som borde bli i mitten av oktober enligt vårdgarantin. Nu får jag vänta tre veckor på sprutan och det ser knappast ljust ut för att operationen överhuvudtaget blir i oktober. Får dock träffa "min" ortoped den 9:e - alltid nåt sa han som fick se Åmål.

Cyklingen och träningen betyder oerhört mycket och gör mig lycklig.

Jag har verkligen insett hur mycket träningen och cyklingen betyder för mig. Det betyder mycket de dagar när allt flyter på och är bra, men så mycket mer när det mesta är pest och pina. Att då inte kunna skingra tankarna ute i skogen med maxpuls och syran sprutande i benen är jäkligt enerverande. Träningen är det jag behöver och då är det den som ska till. Skit samma om knät gör mer ont - ja, näsan i alla fall. Just nu är det skallen som behöver tillfredsställas och då är det träning samt att komma ut och träffa cykelfolk som gäller.

Eller att vara ute på Lilla Hawaii. Där infinner sig lugnet fullt ut. Fast helst ska det så klart kombineras med hojande på fantastiska Högbo MTB Arena. Nu fick det bli njutning i stugan samt att krycka runt på SWE Cup-finalen i Högbo - vilket var ett suveränt substitut till att trampa själv. Så kul att träffa alla!

Bättre morgon kan man knappast ha!

Fantastisk höstdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar