onsdag 9 september 2015

Nä, frun har inte tre och inte har hon vett på att ta det lite piano heller

Young. Sweet. Innocent. Deadly. FRU

Undrar när jag ska lära mig... Att tänka lite... Att inte tro att jag orkar hur mycket som helst... Att det där jäkla knät gör att jag inte pallar lika mycket som vanligt... Efter en heldag på kontoret, en dag som kändes riktigt bra men som ändå tagit på krafterna, så ska jag inte få för mig att dra ner till Knalleland och shoppa loss på egen hand. Måste försöka komma ihåg att komma ihåg det...

Målbilden var dock klar, att förbereda lite inför torsdag kväll - söndag kväll, Vi ska få vara mormor och morfar på heltid!! Ska få rå om Affe fullt ut.Införskaffade "sovboken" för att testa vad Alfred tycker om den om den har nån effekt. Passade även på att köpta lite böcker till mig själv för framtida behov också.

På våg ut från Storknallen får jag frågan: Har frun tre? FRUN?!?!? Första gången nån använt den formuleringen i samband med säljförsök..Funderar på hur jag ska tolka det... Man måste ju inte vara gammal för att var fru, så det kan inte vara det. Måste vara att jag såg ut att vara värd att vara gift - eller nåt sånt ;)

Sen det blev ett besök på bolaget för inköp av ett par flaskor Vinistello, en ska till vinlotteriet på jobbet, en går ikväll på lille-lördag till lite kyckling. Avslutade det hela med lite matinköp. Så totalt slutkörd i både knopp och kropp.
Slutkörd fru


Gjorde förresten nåt helt meningslöst idag.
Körde igenom DISA (Datorstödd InformationsSäkerhetstubildning för Användare). Har gjort det tidigare men det ska visst göras varje år. Så grundläggande självklara frågor. Kan inte riktigt se vad det tillför när det gäller säkerhet för oss som jobbar med det dagligdags. Blev godkänd med alla rätt på första försöket i alla fall. Fick skriva ut ett intyg på att jag klarade det samt lägga det i de bruna internkuverten för vidarebefordran och arkivering.

Fast lunchen var inte meninglös. Var så sugen på sushi! Lyckades övertala en kollega att även han var sugen, vilket iofs inte var så svårt, så han gick och handlade åt mig också. Supergott! TACK!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar