söndag 6 september 2015

Röjning, moppe, nostalgitripp och suverän CX-flaska

Otroligt kul att få så många positiva kommentarer från er som sett att jag dragit igång bloggandet. Tack! Tacksam för alla återkopplingar från er - både det som är bra och om jag svävar ut i nåt som blir helt ointressant. Blev lite full i skratt när jag såg min namnes inlägg på fejan. Många brukar blanda ihop oss inom Cykel-Sverige. Har fått många mail, mess osv rörande downhill som skulle till min namne och inte till mig. Tur jag inte bor kvar uppe i Sandviken för då hade det nog blivit ännu mer förvirring eftersom min namne bor i Gävle. Vi träffades förresten för första gången i våras uppe i Högbo. Anki Eriksson med Anki Eriksson i på Kvarncafét i Högbo blev ett kul inlägg. 

En uppmaning från min namne att följa hennes namnes blogg

När jag vaknade i morse hade jag fått den här låten på hjärnan. Tur det åtminstone var rätt veckodag

Har varit en dag i röjandets tecken. Det där röjandet som är så jäkla svårt att få till, I alla fall för mig. Är kanske annorlunda för er andra där ute. Har gått igenom den där hemska lådan vi haft i vår Malmbyrå inne i sovrummet. Den där som varit så jäkla besvärlig att stänga när man öppnat den. Den där, där det inte gått att hitta nåt. Lådan som varit full med en massa elektronikprylar och då främst en massa kablar av olika slag. Nu är det sån ordning och reda så det är en fröjd att öppna den. Sen de där högarna med papper på skrivbordet. Betalda räkningar (ja, får ett fåtal pappersvägen fortfarande), rabattkuponger som gått ut, anteckningar från CX-möten mm. Även det är på plats nu. Riktigt nöjd! När jag nu inte kan göra nåra större röjningar får jag passa på att ta de där sakerna som har en förmåga att bli liggandes här hemma.

Under tiden fixade Lillen med min blivande moppe. En Puch Alabama på Boråsvis, vilket innebär en Alabama med Dakotatank, -gaffel och -sadel, Superspännande att se hur den växer fram. Funderat på vad jag ska ha för lack på den. Ska det vara en riktig "Anki-lack" så är det nån rosa candylack som gäller. 
En liten hint om hur den kommer att se ut. Tanken är att den ska vara klar till Chickenracet i Alingsås nästa år, och så lär det säkert bli.

Nicke och Tezzi skulle dra till Liseberg en sväng idag. Lill-flisan skulle med så henne fick vi inte passa. Däremot fick Alliz vara hos oss. Hon är så underbar den hunden, Fast hon var lite orolig i början idag. Tror hon saknade Felicia. Flisan är ju inte bara Nicke och Tezzis bebis utan även Alliz'. Tog en stund så lugnade hon sig i alla fall. Just nu ligger hon under bordet här i vardagsrummet och väntar på att bli hämtad. 
Världens goaste och gladaste lilla vovve.

Sen blev det en liten nostalgitripp idag. Hade lagt ut min första annons nånsin på Tradera häromdagen. Såg lite trögt ut i budgivningen från början så jag länkade ut annonsen på fejan. När tiden var inne, eller ute, i fredags fick jag ett mail med info om vem som vunnit budgivningen. Drog iväg ett mail direkt och kollade först därefter vem det var. Visade sig vara min klasskompis från åttan och nian på Dalsjöskolan. Hittat varandra på FB men inte träffats sen skoltiden. Bara si-så-där 40 år sen... Superkul att träffa henne när vi åkte ut och lämnade dem idag!

På vägen från Dannike blev det en sväng över Dalsjöfors på vägen hem. Körde in på Rönnbärsvägen för att kolla in vårt hus. Det är nåt speciellt med ett hus som jag själv har ritat planlösningen på. Var både sig likt, men ändå inte. Såg så ovårdat ut. Inte husen och trädgårdarna men allt annat. Lekplatsen så för jäklig ut och omgivningarna var så "ovårdat uppvuxna".

CX-flaska
Surfade runt lite under kvällen och hittade denna helt suveräna uppfinning! Ser ut att vara helt outstanding när det gäller att få med sig en flaska i fickan på cykeltröjan! Hade det blivit nån cross för mig i år hade jag utan tvekan inhandlat ett par!

Inte mycket till rehab eller träning idag. Kört de där vinklingarna av foten, benlyft samt vinkling av knät genom att dra foten mot baken, men inget mer. Är lite sådär idag. Hakar upp sig och värker. Har lite svårt att hitta motivationen nu när operationen blir först om 4 -6 veckor. Får försöka hitta den igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar