onsdag 17 februari 2016

Hur ser jag ut egentligen

Ja, inte på utsidan utan på insidan.

Ser lite kul ut med ett jack rätt in i skelettet.
Det där som ser ut att vara ett tomrum längst in är inget tomrum utan en Peek platta.

Var på återbesök hos ortopeden i början av månaden - och fick grönt ljus från läkaren. Allt såg bra ut. - även de nytagna röntgenbilderna. Fortsatt rehab, använd gärna kryckorna en eller ett par månader till för att inte snedbelasta och börja gå felaktigt. Det inte bara det att jag hoppat på kryckor i sju månader utan jag får ett nytt gångmönster iom att jag numer är kobent på högerbenet efter operationen.

Det var i alla fall en oerhört skön känsla i kroppen när jag gick därifrån. Allt var ok och det är bara att köra på.

Sen blev jag lite nyfiken.. Vill ha mina bilder från första bilden i juli till sista nu när jag var där. Får reda på att jag kan få dem utskrivna - till en kostnad av 40 kr/bild. Men papperskopior?!? Nä, tack. Nästa bud blev att jag kunde få dem på cd-skiva och så fick det bli. Den dyraste CD-skivan jag nånsin köpt!! 250 kronor!!

Skinnad in på bara skelettet skulle man kunna säga ;) Nåja, nu var det inte bara bilderna utan även programvaran och journalanteckningarna som var med på skivan - och bilderna fanns naturligtvis inte som vanliga bildfiler utan jag fick greja lite.

Så här ser jag ut i alla fall - framifrån

Första röntgenbilden, 6 dagar efter knät sa upp sig totalt den här gången.
Det är "lite" tajt på insidan av knät. Inte mycket till ledspringa där inte.

Dagen efter operation - med agrafferna synliga

Återbesöket. Allt ser jättefint ut och ledspringan har utvidgats enligt plan.
Min lekmanamätning på datorn ger en ökning på drygt 2 mm.

... från sidan


Första tillfället

Dagen efter operation. Kunde inte böja knät mer då...

Återbesöket - och allt ser ut som det ska.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar