onsdag 24 februari 2016

Ett gupp i vägen

Glad i hågen valde jag att gå upp till 75 % på jobbet i måndags. Allt har känts så bra den senaste tiden. Fanns inte i min världsbild att det inte skulle funka. Lite jobbigt kunde det bli men inte mer än så.

Nu blev det inte så. Fick avbryta rehabpasset i måndags - pga en jäkla känning i knät :( Frustrationen var total... och är så fortfarande.

Träffade sjukgymnasten igår så jag kunde bolla lite med honom. Bestämde mig för att kasta om arbetstiden så jag kunde köra rehaben på morgonen istället för att palla med den. Gjorde så idag och rehabpasset funkade helt ok - med minskad påfrestning, dvs ett litet steg tillbaks igen.

Efter ett par timmar på jobbet var det bara till att konstatera att det här funkar inte. Mer svullen och mer ont än jag haft på väldigt länge. Så - tillbaks till halvtid igen.

Håll tummarna för att det räcker med ett par dagar innan knät ser ut och känns som det gjorde i söndags snart igen! Fullgung på hojen ska ju klara guppen galant ;)


Frustrerad, håglös och färglös
Lite småjobbig ekvation

Svullen och ont :(

Positiv eftermiddag - trots allt

Fick som tur var besök av Lill-flisan med mamma och pappa när jag kom hem vid halvfyra. Vem kan motstå att sitta med ett stort leende och busa med denna lilla sötnos?


Världens bästa älskling kom hem med både blommor och supergodis från Lakritsfabriken. Chokladglacerade laktritsstänger och ett glas rött till det ikväll blir bra avslut på dagen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar