måndag 28 december 2015

Jobbstart, borttappad muskel, Watt-max samt buggar och hetta

Behöver hjälp att utrota en bugg och släcka en låga

I normalfallet brukar jag använda denna envisa bugg i powerpointpresentationer om testning men idag hamnar han i bloggen. Han vill ju inte försvinna! Vet inte hur jag ska kunna utrota denna. Jag ska ju bara hitta buggarna på jobbet - inte åtgärda dem... Inte vet jag hur jag ska stänga av svetslågan som kommer med (o)jämna mellanrum över tibiabenet heller. Fast det borde ju äkta hälften kunna lösa :)

Har haft problem med krypningar och en brännande känsla på framsidan av underbenet i några nätter. Ställer till lite problem med sovandet. Får hoppas det ger med sig snart. 

Första arbetsdagen på ett tag

Har den stora fördelen att jag kan jobba hemifrån - både rent fysiskt och att jag kan göra stora delar av mitt jobb "var som helst". En lyx utan dess like just nu. Började jobba idag och det känns superkul att komma igång så smått igen. Lite lagom att börja en tredagarsvecka dessutom.

Borttappad Vastus laterialis...

...eller har den ramlat ner på knät, för där finns en liten svullnad som kanske skulle kunna utgöra den. Jag tror i alla fall att det är den muskeln som jag tappat bort - den yttre delen av quadriceps, dvs lårmuskeln. Där den borde vara är det in inbuktning istället för den muskel som borde vara där. En lite konstig känsla.

Idag åkte cykelbyxa och -tröja på innan jag satte mig på TC:n. Vilken härlig känsla det var. Känns lite mer på riktigt så. Avsaknaden av muskeln ifråga samt omvinkligen av benet syntes väldigt tydligt i det här läget tycker jag. 

Saknad muskel och omvinklat underben som pekar utåt efter operationen. 

Vobblande knä och Watt-max

Tog kameran till hjälp för att se om jag är stabil i högerknät eller hur läget är. Har svårt att se det irl. Känslan ar varit att det varit lite ostabilt och jag kunde konstatera att känslan stämmer med verkligheten.

MEN jag klarade att ligga på en kadens mellan 65 och 70 rpm i sju minuter idag! Får öka med 10 % per dag nu - så länge inte svullnaden i knät ökar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar